Фінансові ресурси
опубліковано 02 травня 2025 року о 13:17

Фінансові ресурси місцевого самоврядування формуються в результаті перерозподілу ВВП, на обсяги яких впливають досить багато чинників і, до складу яких відносять:

  • доходи місцевого бюджету,
  • фінансові ресурси комунальної власності,
  • місцеві запозичення, а також
  • благодійні, спонсорські внески та пожертвування.

----------------------------------------------------------------------------------

Згідно з рішенням селищної ради від 18 грудня 2024 року № 1342-38/VIII "Про бюджет  Широківської селищної територіальної громади на 2025 рік (0455100000(код бюджету)"

 "Формування показників місцевого бюджету Широківської селищної територіальної громади на 2025рік розроблені відповідно до вимог Бюджетного кодексу України, чинних норм Податкового кодексу України, Закону України «Про Державний бюджет України на 2025рік», Закону України «Про правовий режим воєнного стану», на базі основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України, враховуючи листи Міністерства фінансів України від 30.08.2024р. №05110–08–6/25333 «Про особливості складання проектів місцевих бюджетів на 2025 рік» та від 26.11.2024 р. №16881/0/535-24 «Про показники міжбюджетних відносин та складання проектів місцевих бюджетів на 2025 рік».

Показники дохідної частини селищного бюджету за міжбюджетними трансфертами були складені у відповідності до затверджених обсягів згідно Закону України «Про Державний бюджет України на 2025 рік», рішення Дніпропетровської обласної ради «Про обласний бюджет на 2025 рік», схвалених виконавчими органами сільських територіальних громад проектів місцевих бюджетів на 2025 рік.

При плануванні дохідної частини селищного бюджету за надходженнями від податків та зборів та інших платежів було враховано:

- наявні статистичні показники, які використовуються при розрахунку прогнозних надходжень податків та зборів, зокрема за 2023 рік, очікувані макропоказники Мінекономіки на 2024 рік та прогнозні на 2025 рік;

- фактичне виконання дохідної частини селищного бюджету;

- застосування нормативу зарахування податку на доходи фізичних осіб до місцевих бюджетів (64%), відповідно до Закону України «Про державний бюджет України на 2025 рік».

У цілому, з урахуванням міжбюджетних трансфертів, дохідна частина місцевого бюджету селищної територіальної громади на 2025рік обраховано в сумі 118 783 385грн.

у тому числі загальний фонд – 117 872 813 грн..

та спеціальний фонд – 910 572грн ( з них бюджет розвитку 80 000 грн.).

Обсяг доходів загального фонду бюджету селищної територіальної громади за надходженнями від податків та зборів та інших платежів обраховано в сумі 79957250 грн., що на 104% більше порівняно із затвердженим на 2024 рік.

1) Основним джерелом надходжень загального фонду бюджету є податок та збір на доходи фізичних осіб, який на 2025 рік обраховано в сумі 54 270 000 грн., що становить 67,9% від доходів загального фонду.

Ріст надходжень податку на доходи фізичних осіб у 2025 році очікується 2,9 % до очікуваного показника 2024 року. Планові показники розраховані з урахуванням кількості працюючих, ставкою податку, статистичних показників, заробітної плати штатних працівників із врахуванням поступового зростання ділової активності суб’єктів господарювання, виходячи з можливостей в періоди дії воєнного стану та ліквідації наслідків збройної агресії проти України.

2) Надходження єдиного податку на 2025рік розраховано в сумі – 11 920 000 грн., що становить 14,9% від доходів загального фонду. Ріст надходжень у 2025 році очікується 101,5% до очікуваного показника 2024 року.

При розрахунку прогнозу суми єдиного податку на 2025 рік було враховано кількість платників єдиного податку трьох груп: фізичні особи - підприємці та юридичні особи - суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, та до таких осіб не застосовується обмеження щодо обсягу доходу та кількості осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах.

3) Надходження земельного податку та орендної плати за землю на 2025 рік розраховано в сумі 7 420 000 грн., що становить 9,3% від доходів загального фонду. Ріст надходжень у 2025 році очікується 2,8% до очікуваного показника 2024 року.

Розрахунок плати за землю на 2025 рік проведено у розрізі юридичних та фізичних осіб за видами земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, у тому числі сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, сіножатей, пасовищ та перелогів.

Прогноз надходжень плати за землю розраховано із врахуванням підпункту 69.14 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, що діє по 31 грудня року наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний стан.

4) Надходження акцизного податку на 2025 рік розраховано в сумі 4 786 000 грн., що становить 6,0% від доходів загального фонду. Ріст надходжень у 2025 році очікується 19,3% до очікуваного показника 2024 року.

Планові надходження акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів визначені по діючому законодавству, що передбачає зарахування надходжень з алкогольних напоїв та тютюнових виробів до бюджетів місцевого самоврядування.

Крім того, 13,44% акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального зараховуються до загального фонду бюджетів місцевого самоврядування.

Планові показники акцизного податку з пального на 2025 рік визначені на основі прогнозних обсягів виробництва, імпорту та реалізації пального на 2025 рік з врахуванням поступового наближення ставок акцизного податку на пальне до рівня, передбаченого директивами ЄС, відповідно до прийнятого 18.07.2024 Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо імплементації положень актів права Європейського Союзу щодо акцизного податку» (реєстр. №11256-2 від 29.05.2024).

5) Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки планується в сумі 754 000грн, що становить 0,9% від доходів загального фонду. Прогнозується зменшення надходжень на 3,3% до очікуваних показників 2024 року. Розрахунок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2025 рік проведено у розрізі об’єктів житлової та комерційної нерухомостей, юридичних та фізичних осіб, а також з урахуванням площі об’єктів.

Прогнозний розрахунок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, розраховано із врахуванням підпункту 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, який визначає порядок сплати такого податку в умовах воєнного стану.

6) Прогнозна сума транспортного податку на 2025 рік становить 150 000 грн..

7) Неподаткові надходження від адміністративних зборів та платежів, державного мита та інших надходжень на 2025 рік розраховано в сумі 656 800 грн..

Обсяг доходів спеціального фонду бюджету селищної територіальної громади на 2025 рік за надходженнями від податків та зборів та інших платежів складає 830572 грн., в тому числі:

екологічний податок – 19 300 грн..

власні надходження бюджетних установ – 811 272 грн. , в тому числі:

- плата за послуги, що надаються бюджетними установами (батьківська плата) – 707 944 грн.;

- плата за оренду майна бюджетних установ – 98 328 грн.;

- надходження бюджетних установ від реалізації в установленому порядку майна (крім нерухомого майна) – 5 000 грн..

Надходження міжбюджетних трансфертів на 2025 рік до бюджету селищної територіальної громади становлять в обсязі 37 995 563 грн., а саме:

По загальному фонду селищного бюджету:

- Базова дотація з державного бюджету– 5 934 500 грн.;

- Освітня субвенція з державного бюджету – 21 733 200 грн. на заробітну плату педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти на період з січня по серпень 2025 року, згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 05 грудня 2024 р. №1394 «Деякі питання розподілу освітньої субвенції на 2025 рік»

- Інша субвенція з обласного бюджету місцевим бюджетам на пільгове медичне обслуговування осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи на 2025 рік – 8 570 грн. (згідно рішення Дніпропетровської обласної ради «Про обласний бюджет на 2025рік»);

- Інші субвенції з місцевих бюджетів на спільне фінансування установ та місцевих програм – 10 319 293 грн., з них:

- з Карпівської сільської територіальної громади–2 323 544 грн.;

- з Гречаноподівська сільської територіальної громади – 6 683 749 грн.;

- з Новолатівської сільської територіальної громади - 1 232 000 грн..

По спеціальному фонді селищного бюджету запланована Інша субвенція з бюджету Гречаноподівської сільської територіальної громади на спільне фінансування установ та місцевих програм – 80 000 грн. ( доходи бюджету розвитку)

2. Обсяг видатків селищного бюджету на 2025 рік передбачено у відповідності до обрахованого обсягу дохідної частини від надходжень податків та зборів з урахуванням міжбюджетних трансфертів, та заплановано в сумі 118 783 385 грн., у тому числі:

- видатки загального фонду – 116 572 813 грн.;

- видатки спеціального фонду – 2 210 572 грн., в тому числі видатки бюджету розвитку заплановано в обсязі 1 380 000 грн..

При розрахунку обсягу видатків враховано розмір мінімальної заробітної плати з 01 січня 2025 року – 8 000 грн. та розмір посадового окладу працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки з 01 січня 2025 року – 3 195 грн., встановлених Законом України «Про Державний бюджет України на 2025рік».

Показники видатків бюджетних установ враховують у першочерговому порядку обов’язкову потребу в коштах на оплату праці з нарахуванням працівників бюджетних, на проведення розрахунків за електричну енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ, які споживаються комунальними закладами, поточні видатки установ, для стабільного та безперебійного функціонування, мінімальний обсяг фінансового забезпечення заходів місцевих програм.

Обсяг видатків по галузі державного управління забезпечує утримання створених згідно вимог чинного законодавства 6–ти виконавчих органів селищної ради (виконавчого комітету, відділу освіти, відділу культури, відділу соціального захисту, служби у справах дітей, відділу фінансів селищної ради) та на утримання трудового архіву.

Обсяг видатків галузі освіти:

- дошкільна освіта – 18 137 857 грн. (4 заклади);

- загальноосвітніх закладів - 10 766 680 грн. (6 закладів), без заробітної плати педагогічних працівників, яка виплачується згідно законодавства за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету, та складає на січень-серпень 2025р. - 21 733 200 грн.;

- будинок дитячої творчості – 2 155 569 грн.;

- школа мистецтв – 2 526 506 грн., в тому числі за рахунок субвенції з Карпівської сільської ради -70,0 тис. грн.;

-заклади освіти з централізованого господарського та бухгалтерського обслуговування - 2 982 145 грн;

- виплата допомоги дітям – сиротам при досягненні 18 річного віку– 12 670 грн. («Програма розвитку освіти Широківської селищної ради на 2019-2025 роки»).

Обсяг видатків на галузь культури та мистецтва:

для функціонування трьох закладів: КЗК Широківський центр культурних послуг (в який входять шість бібліотек; один будинок культури та три сільські клуби), одна централізована бухгалтерія закладів культури - 9 390 963 грн.;

історико-краєзнавчий музей – 165 235 грн.;

для реалізації заходів програми розвитку культури – 115 000 грн. («Програма розвитку культури Широківської селищної ради на 2019-2026 роки»)

Обсяг видатків галузі фізичної культури та спорту:

утримання дитячо-юнацької спортивної школи – 1 863 777 грн;

проведення спортивних заходів та функціонування будівлі на стадіоні «Колос» - 935 599грн («Програма розвитку фізичної культури і спорту Широківської селищної ради на 2018-2026 роки»).

Обсяг видатків галузі соціальної сфери:

- на реалізацію заходів «Програми підтримки сімей, дітей, молоді, громадян похилого віку в Широківській селищній раді на 2023-2027 роки» – 5 173 329 грн. (з них рахунок селищного бюджету 2 211 122 грн., за рахунок іншої субвенції з сільських рад – 2962207 грн.), що забезпечить утримання КЗ «Центр надання соціальних послуг» по роботі з сім’ями, дітьми та молоддю та громадянами похилого віку, які не здатні до самообслуговування та потребують сторонньої допомоги на території Широківської, Карпівської та Гречаноподівської сільських рад.

- на реалізацію заходів «Програми соціального захисту населення Широківської селищної ради на 2020-2026 роки» – 451 560 грн. (виплати фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги, пільги громадянам з послуг зв’язку, виплата матеріальної допомоги громадянам, поховання військовослужбовців та безрідних громадян)

- на пільгове медичне обслуговування осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи - 8 570 грн. за рахунок субвенції з обласного бюджету.

На фінансування заходів «Програми розвитку, підтримки КНП «Широківський центр первинної медичної допомоги» Широківської селищної ради та надання ним медичних послуг понад обсяг, передбачений програмою державних гарантій медичного обслуговування населення на 2021-2025 роки» передбачено коштів в сумі 7805588грн, з них на заходи:

- на фінансову підтримку по утриманню амбулаторій та пунктів здоров»я КНП Широківський центр первинної медичної допомоги – 7 460 588 грн. (в т.ч. на території Широківської селищної ради – 1219964 грн. (5 мед.закладів), на території Карпівської (10мед.закладів), Гречаноподівської( 6 мед.закладів), Новолатівської сільських рад (5 мед.закладів) за рахунок субвенцій з сільських рад - 6 240 624 грн.);

- на фінансове забезпечення постанови КМУ від 17.08.1998 року №1303 «Про впорядкування безоплатного та пільгового відпуску лікарських засобів за рецептами лікарів у разі амбулаторного лікування окремих груп населення та за певними категоріями захворювань» - 265000,0 грн. ( селищний бюджет – 100000,0 грн., за рахунок субвенцій з сільських рад – 165000,0 грн.)

В селищному бюджеті на 2025 рік передбачена субвенція з селищного бюджету на виконання заходів місцевої «Програми розвитку, підтримки КП «Криворізька центральна районна лікарня» Новопільської сільської ради та надання ним медичних послуг понад обсяг, передбачений програмою державних гарантій медичного обслуговування населення на 2022-2025 роки» щодо забезпечення функціонування Широківської філії лікарні в сумі – 3 865 887 грн. по загальному фонді на забезпечення оплати поточних видатків та 1 300 000грн по спеціальному фонді на капітальні видатки з придбання медичного обладнання.

На утримання трудового архіву передбачено коштів в сумі 1 068 616 грн., в тому числі за рахунок іншої субвенції з Карпівської, Гречаноподівської, Новолатівської сільських рад – 801462 грн. («Програма розвитку Комунальної установи «Широківський трудовий архів» Широківської селищної ради на 2021 -2025 рік»).

Заплановані обсяги на фінансування заходів наступних місцевих програм:

- «Програма благоустрою Широківської селищної ради на 2019-2025 роки» передбачено 1 329 500 грн. (в тому числі на оплату електроенергії по вуличному освітленню- 506000 грн., технічного обслуговування ліній вуличного освітлення, оплату праці та придбання предметів роботи тимчасових робітників з благоустрою, послуги із ліквідації стихійних сміттєзвалищ та упорядкування об’єктів благоустрою).

- «Програма відшкодування різниці в тарифах на комунальні послуги КП «Широке» на 2022-2025 роки» - 300 000 грн.;

- «Програма фінансової підтримки комунального підприємства «Широке» Широківської селищної ради на 2023-2025 роки» - 50 000 грн. для забезпечення заходу щодо безкоштовного отримання жителями громади води з мобільної станції очистки;

- «Програма розвитку земельних відносин та охорони земель по Широківській селищній раді на 2019-2025 роки» - 50000,00 грн. на розроблення технічної документації із землеустрою;

- «Програма розвитку дорожньої інфраструктури автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності на 2019 - 2025 роки» - 300000,00 грн. для поточного ремонту доріг місцевого значення;

- «Програма створення і використання матеріальних резервів для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру та їх наслідків у Широківській селищній раді на 2019-2025 роки» - 50 000 грн., а також передбачена субвенція до обласного бюджету на створення регіонального матеріального резерву в сумі 37500 грн.;

- «Комплексна програма забезпечення екологічної безпеки території Широківської селищної ради на 2019-2025 роки» - 98500,0 грн. для оплати послуг з розробки плану управління відходами згідно вимог законодавства та його стратегічну екологічну оцінку в сумі 19300,0 грн..

- «Програма удосконалення роботи екстреної медичної допомоги на території Широківської селищної ради на 2025 рік» передбачено субвенцію до обласного бюджету в сумі 34000,00 грн..

- «Програму забезпечення впровадження державної політики органами виконавчої влади Криворізького району на території Широківської селищної територіальної громади на 2025рік» передбачено субвенцію до районного бюджету Криворізького району в сумі 250000,00 грн..

Згідно ст.24 Бюджетного кодексу України в селищному бюджеті передбачено кошти на резервний фонд в сумі 430 000 грн..

Ураховуючи обмежені можливості ресурсної частини місцевого бюджету, незабезпечені наступні напрями видатків: на оплату праці (матеріальна допомога на оздоровлення, на соціально-побутові послуги,стимулюючі виплати) працівників усіх бюджетних установ, оплата за теплопостачання усіх бюджетних установ, соціальні виплати. Покриття незабезпеченості планується за рахунок уточнення вільних залишків загального фонду бюджету, з дотриманням вимог пункту 22розділу VI Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України.

Отже, в цілому бюджет селищної територіальної громади на 2025 рік обраховано в сумі 118 783 385 грн. та повністю збалансовано як по доходам так і по видаткам."

---------------------------------------------------------------------------------

Широківська селищна рада  рада обслуговується в управлінні Державної казначейської служби України у Широківському районі Дніпропетровської області.

ріш 1007 Програма казнач обслуг. на 24р..doc

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux