Звіт про виконання програми соціально-економічного та культурного розвитку Широківської селищної ради за I півріччя 2019 року
Керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», рішенням селищної ради від 14.12.2018 №372-18/VII «Про програму соціально-економічного та культурного розвитку Широківської селищної ради на 2019 рік» (зі змінами) (далі Програма), заслухавши і обговоривши звіт «Про виконання програми соціально-економічного та культурного розвитку Широківської селищної ради за I півріччя 2019 року», враховуючи висновки і рекомендації постійної комісії селищної ради з питань соціально-економічного розвитку, бюджету та фінансів, селищна рада ВИРІШИЛА:
1. Звіт «Про виконання програми соціально-економічного та культурного розвитку Широківської селищної ради за I півріччя 2019 року» взяти до відома (додається).
2. Рекомендувати керівникам структурних підрозділів, відділів виконавчого комітету селищної ради, в.о. старости Благодатнівського старостинського округу Пузіну В.В., в.о. старости Шестірнянського старостинського округу Слюзко Н.В. проаналізувати роботу за I півріччя 2019 року та розробити заходи щодо усунення виявлених недоліків для повного виконання запланованих заходів Програми у наступному звітному періоді.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійні комісії селищної ради.
Селищний голова О.А.Кокул
смт Широке
15 серпня 2019 року
№546-25/VIІ
Додаток
до рішення селищної ради
від 15.08.2019 №546-25/VIІ
ЗВІТ
про виконання програми соціально-економічного та культурного розвитку Широківської селищної ради за I півріччя 2019 року
1. Вступ
На виконання рішення селищної ради від 14 грудня 2018 року №372-18/VII «Про програму соціально-економічного та культурного розвитку Широківської селищної ради на 2019 рік» (зі змінами) робота структурних підрозділів апарату виконавчого комітету протягом січня - червня 2019 року була спрямована на забезпечення досягнення показників програми соціально-економічного та культурного розвитку з урахуванням пріоритетних напрямів розвитку, визначених Стратегією розвитку Широківської об’єднаної територіальної громади на 2019-2023 роки, затвердженою рішенням Широківської селищної ради від 27 лютого 2019 року №413-21/VІІ.
Для виконання основних показників Програми в селищній раді затверджені та діють 16 програм в різних галузях економіки, з яких станом на 01.07.2019 року профінансовано виконання заходів 11 програм в обсязі 3359,9 тис. грн., в тому числі на виконання заходів наступних програм:
-Програми соціального захисту окремих категорій громадян – при плані 894,4 тис. грн. фактично використано 894,4 тис.грн., або 100,0%, а саме:
- на матеріальну допомогу 133 громадянам на суму 327,0 тис. грн.(245,0 тис. грн.. на лікування (71 чол.); 14,0 тис. грн. на здійснення поховання осіб, які на день смерті не працювали, не були зареєстровані в центрі зайнятості, як безробітні та не одержували пенсію (7 громадян); 68,0 тис. грн. постраждалим від стихійного лиха (підтоплення) з них: 26,0 тис. грн. – 13 мешканцям смт Широке; 42,0 тис. грн. – 42 мешканцям с. Шестірня та с. Ганнівка);
- на утримання Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Широківського району - 399,0 тис.грн.;
- на утримання КЗ «Широківський районний центр СССДМ» - 130,6 тис.грн.;
- сплачено компенсації фізичним особам за надання соціальних послуг за місцем проживання громадян, які не здатні до самообслуговування у зв’язку з похилим віком, хворобою, інвалідністю в сумі 32,8 тис. грн.;
- сплачено щомісячної стипендії 90-то річним громадянам селищної ради 2,0 тис.грн.; надання пільг окремим категоріям громадян з оплати послуг зв’язку - 3,0 тис.грн.;
-Програми благоустрою Широківської селищної ради– при плані 900,3 тис. грн., фактично використано 800,4 тис. грн., або 88,9% (проведені роботи з благоустрою територій, а саме утримання в належному стані доріг, в тому числі зимове утримання, вивіз сміття, освітлення вулиць та обслуговування вуличного освітлення, громадські роботи, роботи по ліквідації наслідків підтоплення);
-Програми створення і використання матеріального резерву для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків у Широківській селищній раді – при плані 43,5 тис. грн., використано 40,5 тис. грн. (закупівля дизпалива та бензину для ліквідації наслідків стихійного лиха в сумі 27,0 тис. грн., субвенція до обласного бюджету на поповнення регіонального матеріального резерву – 13,5 тис. грн.);
-Програми забезпечення екологічної безпеки території– при плані 9,3 тис.грн., фактично використано 2,5 тис.грн. (аналітичне дослідження хімічного складу ґрунтів);
-Програми розвитку земельних відносин та охорони земель– стовідсотково використані планові показники в сумі 6,5 тис.грн. для розробки документації із землеустрою;
-Програми розвитку культури– при плані 30,0 тис. грн., факт – 8,2 тис. грн. або 27,3% (на проведення святкових заходів);
-Програми розвитку фізичної культури і спорту – при плані 178,6 тис. грн., фактично використано 138,2 тис. грн., або 77,4% (утримання стадіону «Колос», придбання кубків та грамот, організація футбольних змагань);
-Програми розвитку первинної медичної допомоги населенню – при плані 231,2 тис.грн., фактично використано 215,0 тис. грн., або 93,0% (оплата спожитих енергоносіїв – 147,2 тис.грн., безкоштовних рецептів пільговій категорії населення – 40,0 тис. грн. та медикаментів дітям-інвалідам – 27,8 тис. грн. (1 дитина);
-Програми здоров’я населення Широківської об’єднаної громади – при плані 5250,6 тис. грн., фактично профінансовано 5160,6 тис. грн., або 98,3%. Медична субвенція – 4549,3 тис. грн., за рахунок коштів місцевого бюджету профінансовано 611,3 тис. грн., а саме: видатки на зубопротезування – 35,5 тис. грн., за спожиті енергоносії – 550,8 тис. грн., на безоплатну медичну допомогу учасникам АТО – 25,0 тис. грн.;
-Програми відшкодування різниці в тарифах на житлово-комунальні послуги КП «Фрунзенське ЖКП» – при плані 373,3 тис. грн., фактично профінансовано 300,0 тис. грн., або 80,4%. (для погашення заборгованості за водозабезпечення перед КП «Кривбасводоканал»);
- Програми розвитку освіти – фактично використано кошти в сумі – 342,9 тис. грн, на забезпечення безкоштовного харчування в школах дітей 1-2 класів та пільгових категорій дітей.
Також у I півріччі 2019 року рішеннями Широківської селищної ради було затверджено програми інформатизації Широківської селищної ради та відшкодування різниці в тарифах на житлово-комунальні послуги КП «Фрунзенське ЖКП».
На пленарних засіданнях селищної ради були розглянуті питання щодо коригування (внесення змін та доповнень) до окремих селищних програм.
2.Економічний розвиток території
2.1. Агропромисловий сектор
Основу агропромислового сектору громади становлять 70 сільськогосподарських підприємств з різними формами власності, в тому числі: товариства з обмеженою відповідальністю -17, фермерські господарства - 47 та інші.
Аграрний сектор громади спеціалізується на вирощуванні зернових та технічних культур.
Загальна площа Широківської селищної ради (ОТГ) складає 30 511,26 га, (Широківської селищної ради - 6054,96 га, Благодатнівського старостинського округу – 13392,80 га, Шестірнянського старостинського округу – 11064,2 га) з яких 26404,94 га сільськогосподарські угіддя, в т.ч. рілля 22669,48 га, пасовища 3062,81 га).
Найбільші земельні банки в межах Широківської селищної ради.
СТОВ «Сузір”я» (1904 га);
ТОВ «Широке» (738 га);
ФГ «Титан» (222 га);
ФОП Кубайчук Ю.О.(151 га);
ФОП Темченко С.Г. (74 га);
ФГ «Ростислав» (60 га).
ТОВ «Шестірня»(3619 га);
ТОВ «Дружба Плюс» (437 га)
ТОВ «Шестерня Агробізнес» (1421 га);
ФОП Павлишин Ю.В. (162 га);
ФОП Павлишина О.В. (245 га);
ФОП Павлишина І.Ю. (435 га).
Платежі в бюджет громади за І півріччя 2019 року цих підприємств становлять – 2314,0 тис. грн..
Станом на 01.07.2019 року, ще не розпочались виплати за оренду земельних паїв, які до кінця року орієнтовно складуть 24744,2 тис. грн..
2.2. Промисловість
Промислова продукція в громаді реалізується підприємствами:
- ПАТ «Агропромтехніка» (надання послуг з ремонту і технічного обслуговування промислового устаткування);
- ТОВ «Тепло-Інвест» (надання послу з теплопостачання);
- КП «Фрунзенське ЖКП» (забір, очищення та постачання води, монтаж водопровідних мереж, каналізація, відведення й очищення стічних вод).
Обсяг реалізованої промислової продукції по цих підприємствах є конфіденційною інформацією та не підлягає оприлюдненню (в тому числі органами статистики).
2.3. Регуляторна політика та розвиток підприємництва.
Надання адміністративних послуг
З метою реалізації принципу послідовності та передбачуваності державної регуляторної політики відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» селищною радою 28 листопада 2018 року затверджено план діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на 2019 рік та 17 травня 2019 року затверджено зміни до нього. Відповідно до Плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів заплановано до прийняття 2 регуляторних акта.
В I півріччі 2019 року Широківською селищною радою проведено регуляторну процедуру стосовно регуляторних актів:
- «Про затвердження Порядку проведення конкурсу на право оренди комунального майна територіальної громади Широківської селищної ради, Типового договору оренди нерухомого майна, що належить до комунальної власності територіальної громади, Методики розрахунку орендної плати за комунальне майно»;
- «Про встановлення ставок та пільг зі сплати місцевих податків на території селищної ради».
Згідно зі встановленими Законом вимогами, на офіційній сторінці Широківської селищної ради в мережі Інтернет в червні місяці 2019 року були опубліковані повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів та оприлюднено проекти регуляторних актів з аналізом регуляторного впливу.
Також на виконання ч.2 ст.34 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської політики» з метою погодження та отримання пропозицій щодо удосконалення проекту регулярних актів, ці проекти регуляторних актів з додатками направлено голові Державної регуляторної служби України (м. Київ).
У звітному періоді відстеження результативності прийнятих регуляторних актів не проводилось.
В процесі підготовки проект регуляторного акту «Про затвердження Правил благоустрою території населених пунктів Широківської селищної ради».
З метою створення максимально зручних і доступних умов для отримання адміністративних послуг громадянами і підприємцями в смт Широке функціонує Центр надання адміністративних послуг Широківської районної державної адміністрації, який повністю задовольняє потреби мешканців селищної ради в адміністративних послугах. Через ЦНАП надається 48 видів адміністративних послуг, із них 18 – структурними підрозділами Широківської райдержадміністрації та 30 - територіальними органами центральних органів виконавчої влади.
Децентралізація покликана забезпечити територіальну доступність, своєчасність та якість адміністративних послуг, забезпечити населенню громади доступ до необхідних послуг у комфортних та прозорих умовах у режимі єдиного вікна. Розпорядженням Широківського селищного голови створено робочу групу з розробки Концепції створення та взаємодії об’єднаного ЦНАП Широківської ОТГ та Широківської РДА. Виконавчий комітет селищної ради приймав участь у 3 раунді та подано заявку на участь у 4 раунді по створенню та модернізації ЦНАП у рамках Фази Впровадження Програми «U-LEAD з Європою». Програма пропонує такі види допомоги: інституційна допомога (навчання, інформування), матеріальна допомога (комп’ютерна техніка, меблі, дизайн приміщення), спеціальні види допомоги.
2.4. Інвестиційна та зовнішньоекономічна діяльність
За січень-червень 2019 року на виконання інвестиційних проектів та заходів Програми підприємствами та установами селищної ради за рахунок усіх джерел фінансування отримано та використано близько 10,0 млн. грн. інвестицій, а саме:
За рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам проведено роботи на суму 704,0 тис. грн. (співфінансування цих робіт з місцевого бюджету складає 58,1 тис.грн.) а саме:
-по проекту «Капітальний ремонт будівлі КЗ «Широківський заклад дошкільної освіти №6» Широківської селищної ради отримано субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій в сумі 1361,0 тис. грн. За вказані кошти буде замінено вікна на енергозберігаючі, двері та утеплено фасад та цоколь будівлі. Станом на 01.07.2019 року по проекту виготовлено і затверджено проектну документацію та отримано експертний звіт на суму 1380,97507 тис. грн., фактично використано кошти в сумі 83,785 тис. грн., а саме на проектні роботи – 74,065 тис. грн. (державний бюджет) та експертизу проекту - 9,720 тис. грн. (місцевий бюджет). Наразі проводиться тендерна процедура, триває прийом пропозицій.
-по проекту «Нове будівництво мережі водопостачання в с. Благодатне Широківської селищної ради Широківського району Дніпропетровської області» (субвенція з державного бюджету на формування інфраструктури об’єднаних територіальних громад на суму 2451,0 тис. грн. та співфінансування з місцевого бюджету - 14,935 тис. грн.) станом на 01.07.2019 року здано проектну заявку і отримано погодження з Міністерства регіонального розвитку та житлово-комунального господарства України та фактично отримано субвенцію в сумі 816,0 тис. грн.
- на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» - всього при плані 520,9 тис. грн. (субвенція з державного бюджету – 440,3 тис. грн. та співфінансування з місцевого бюджету - 80,6 тис. грн.), касові видатки станом на 01.07.2019 року складають 198,9 тис. грн. (кошти державного бюджету - 150,5 тис. грн. та співфінансування з місцевого бюджету – 48,4 тис. грн.). Придбано 6 комплектів сучасних меблів для 6 шкіл громади (179 одиниць: парта та стілець).
- за рахунок залишків коштів освітньої субвенції минулих років передбачено придбання 2 комп’ютерних класів: по одному для Широківської школи №1 ЗСО та Широківської школи №2 ЗСО на загальну суму 524,4 тис. грн.. На цей час тривають тендерні процедури;
- за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів, спрямованих на розвиток системи охорони здоров’я у сільській місцевості та з метою зміцнення матеріально - технічної бази підрозділів охорони здоров’я придбано автотранспорт для нової амбулаторії в с. Шестірня в кількості 1шт. вартістю 479,45 тис. грн...
Кошти субвенції з обласного бюджетув сумі 4964,6 тис. грн. були спрямовані на:
- виконання доручень виборців депутатами обласної ради у 2019 році при плані на поточний рік 1379,0 тис. грн., фактично використано за півріччя 2019 року 315,0 тис. грн., або 22,8% (за кошти депутата обласної ради Шепілова М.В.) надано матеріальну допомогу 37 мешканцям громади на суму 145,0 тис. грн., придбано муфельну піч для КЗПО «Широківський центр дитячої творчості» - 20,0 тис. грн., музичну апаратуру для КЗ «Благодатнівський сільський будинок культури» - 20,0 тис. грн., меблі для КЗ «Широківський заклад дошкільної освіти №6» -10,0 тис. грн.. Також придбано та встановлено 8 металопластикових вікон у школах громади – 53,5 тис. грн., придбано 3 ноутбуки – 30,0 тис. грн. та оновлено матеріальну базу загальноосвітніх закладів громади – 36,5 тис. грн...
Крім цього, Дніпропетровською обласною державною адміністрацією в I півріччі 2019 року профінансовано:
- Департаментом капітального будівництва:
- проведення робіт по проекту «Будівництво амбулаторії на 1-2 лікаря без житла, за адресою: Дніпропетровська область, Широківський район, с. Шестірня, вул. Українська, 62» в сумі – 4649,6 тис. грн. (в 2018 році виготовлено проектну документацію та розпочато роботи по об’єкту на суму 2510,7 тис. грн.);
Наразі завершені роботи по будівництву амбулаторії (збір металоконструкцій, монтажні та утеплювальні роботи), створено зелену зону відпочинку зі зручними лавками, де люди зможуть перепочити й поспілкуватися. Буде працювати міні-лабораторія, планується робота денного стаціонару, в кабінети якого завезено меблі та сучасну медичну апаратуру, для людей з обмеженими фізичними можливостями побудований пандус та душова кабіна з туалетом.
За кошти місцевого бюджету в сумі 3711,7 тис. грн. профінансовано:
- виконання заходів 11 цільових програм на суму 3359,9 тис. грн., що дало можливість:
- надати матеріальну допомогу 133 мешканцям громади на суму 327,0 тис. грн., утримувати КЗ «Широківський центр СССДМ» та територіальний центр соціального обслуговування;
- провести ряд культурно-масових заходів на проведення державних свят, придбати кубки та грамоти, утримати стадіон «Колос» та інше на загальну суму 146,4 тис. грн.;
- провести розробку проектів землеустрою здійснення заходів із землеустрою на суму – 6,5 тис. грн.;
- надати закладам охорони здоров’я кошти на оплату енергоносіїв та по безкоштовних рецептах пільговим категоріям громадян Широківської селищної ради на суму 826,3 тис. грн.;
- надати кошти на безкоштовне харчування в школах дітей 1-2 класів та пільгової категорії дітей на суму 342,9 тис.грн.;
- надати кошти КП «Фрунзенське ЖКП» для погашення заборгованості за водопостачання перед КП «Кривбасводоканал» на суму – 300,0 тис. грн.;
- провести роботи з благоустрою територій, а саме утримання в належному стані доріг, в тому числі зимове утримання, вивіз сміття, покіс трави, освітлення вулиць та обслуговування вуличного освітлення, роботи по ліквідації наслідків підтоплення, громадські роботи на суму 800,4 тис. грн.;
- провести закупівлю дизпалива та бензину для ліквідації наслідків стихійного лиха в сумі 27,0 тис. грн. та надати субвенцію до обласного бюджету на поповнення регіонального матеріального резерву – 13,5 тис. грн..
Також коштом місцевого бюджету проведено поточні ремонти та заходи з підготовки до осінньо-зимового періоду установ та закладів громади на суму 351,8 тис. грн., а саме:
- в закладах культури громади було проведено ремонтні роботи на загальну суму 70,0 тис. грн., а саме на ремонт порогу Широківської мистецької школи використано 55,0 тис. грн.; на поточні ремонти клубних установ – 11,5 тис. грн., бібліотек - 3,5 тис. грн.;
- в Широківській публічній бібліотеці було установлено охоронну сигналізацію на загальну суму – 56,0 тис. грн.;
- проведено поточні ремонти та заходи з підготовки до осінньо-зимового періоду в освітніх закладах:
- 6-ти закладів загальної середньої освіти громади на суму – 119,9 тис. грн. (заміна насосу для котельні КЗ «Благодатнівська школа ЗСО» - 20,0 тис. грн., налагодження, ремонт та технічне обслуговування газового обладнання – 25,2 тис. грн. та придбання матеріалів для поточних ремонтів установ та підготовки до зими);
- 4-х дитячих дошкільних закладів громади на суму – 105,9 тис. грн. (ремонт кімнат Широківського ЗДО №4 - 57,9 тис. грн., ремонт покрівлі Широківського ЗДО №6 – 1,7 тис. грн. та придбання матеріалів для поточних ремонтів установ та підготовки до зими).
За рахунок спонсорських коштів (290,3 тис.грн.):
- встановлено 1 металопластикове вікно в КЗ «Широківська школа №1 загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів» на суму 8,3 тис. грн.;
- народним депутатом України Дмитром Шпеновим надано допомогу мешканцям смт Широке, які постраждали внаслідок підтоплення в сумі 60,0 тис. грн. (22 чол.);
-з ПРАТ «ІНГЗК» підписано договір про соціальне партнерство на суму 2608,1 тис. грн. Вказаним коштом буде проведено ремонт центрального входу в Широківський будинок культури та благоустрій прилеглої території, ремонт підвісного мосту та оздоровлення дітей). Станом на 01.07.2019 року обдаровані діти 6-и шкіл Широківської селищної ради отримали путівки у морський табір «Альбатрос» на суму 222,0 тис. грн. (30 дітей).
ПРАТ «ІНГЗК» надає мешканцям громади робочі місця, конкурентну заробітну плату та соціальні гарантії, використовує всі можливості для покращення життя в населених пунктах, де проживають співробітники комбінату та члени їх сімей. Також за рахунок спонсорської допомоги «ПРАТ «ІНГЗК» Широківській селищній раді проведено:
- підсипку та планування двох вулиць смт Широке щебнем, у I півріччі 2019 року підсипано 2,3 км доріг (984 тонни);
- надано техніку для впорядкування центрального полігону твердих побутових відходів (два рази) та стихійного сміттєзвалища на 2-ій дільниці смт Широке;
- мешканцям смт Широке, в яких було підтоплено будинки (35 домоволодінь) надано будівельні матеріали а саме: дошка, брус, плити ОSB, лінолеум, ламінат, цемент, пісок, щебінь, шпалери, фарба. Наразі продовжується робота по наданню допомоги населенню.
За альтернативною енергетикою – майбутнє України. В 2018 році проводилась підготовча робота по використанню альтернативних видів енергії по проектах «Будівництво «Сонячна електростанція» (об’єкт альтернативної енергетики з використання сонячної енергії) на території Широківської селищної ради (ОТГ) (3 проекти в межах смт Широке та 1 проект біля с. Шестірня).
На цей час по проекту біля с. Шестірня тривають роботи. Підрядниками змонтовано стовпи під панелі та сонячні панелі, під’єднано електричні кабелі, вже готові 7 трансформаторних підстанцій. Майже 22 тис. сонячних панелей займуть площу в 21,0 га землі, яка була в занедбаному стані. Під час проектування було враховано знаходження поблизу археологічної цінності – давнього кургану, тому ділянка під забудову має нестандартну конфігурацію. Потужність майбутньої СЕС – 7 МВт на годину, цього вистачить, аби забезпечити електроенергією 7 тис. домівок. Завдяки цьому проекту буде забезпечено додаткові надходження орендної плати до селищного бюджету, робочі місця (електростанцію обслуговуватимуть від 15 до 20 робітників: оператори, електрики та охоронці).
Також розпочато та тривають роботи ще по одному проекту смт Широке (змонтовано стовпи під панелі, наразі триває монтаж сонячних панелей).
Для залучення додаткових інвестицій у червні 2019 рокупроведено громадське обговорення проекту на розміщення вузла прийому, зберігання та відвантаження зернових на території Широківської селищної ради за межами села Шестірня, площа якого складатиме 22,25 га. Будівництво зерносховища з використанням новітніх технологій контролю, встановлення сучасного транспортного обладнання дозволить зберігати зернові з мінімальними втратами, зменшити час транспортування та збільшити обсяги відвантаження.
2.5. Демографічно-ресурсний розвиток
Відповідно даних головного управління статистики у Дніпропетровській області на території Широківського селищної ради станом на 1 січня 2019 року проживало 13168 осіб, або 50,2 % наявного населення Широківського району.
За звітний період кількість населення зменшилась на 125 чоловік і складає, станом на 01.07.2019 року – 13043 чол.
З початку 2019 року зареєстровано 77 осіб (в тому числі 23 народжених немовлят), знято з реєстрації 202чоловіка (в тому числі померлих 108 чоловік). Кількість померлих перевищила кількість народжених на 369,6 %, або на 85 чол. Причиною низької реєстрації кількості народжених також є той факт, що реєстрація новонароджених дозволена не тільки за місцем проживання батьків, часто дітей народжених у Широківській громаді реєструють в пологових будинках міста Кривого Рогу.
2.6. Зайнятість населення та ринок праці
Станом на 01.07.2019 року на обліку в Широківській районній філії Дніпропетровського обласного центру зайнятості перебуває 89 безробітних громадян Широківської селищної ради (ОТГ).
Особам з функціональними обмеженнями, які звертаються до центрів зайнятості з метою пошуку роботи, постійно надається консультаційна, методична та юридична допомога з питань організації власної справи.
Протягом січня-червня на обліку перебувало 3 особи з інвалідністю, на 1 чол. менше ніж в аналогічному періоді минулого року. За сприянням центру зайнятості працевлаштовані 2 особи з інвалідністю. Професійним навчанням охоплено 1 особу з числа інвалідів.
Протягом звітного періоду до центру зайнятості з приводу пошуку роботи звернулося 136 осіб, що на 86,0% менше ніж за аналогічний період минулого року (158 чол.) 298 безробітних громадян.
Загалом на ринку праці, впродовж звітного періоду обліку перебувало 1141 безробітній громадянин ( за 2018 рік – 969 осіб).
Одноразову допомогу по безробіттю для зайняття підприємницькою діяльністю було надано 1 безробітному, який проживає в смт Широке, сплачено 41,0 тис. грн.для відкриття власного бізнесу в сфері торгівлі мотоциклами, деталями та приладами до них, технічне обслуговування та ремонт мотоциклів.
Всього створено 5 робочих місць з компенсацією єдиного внеску для роботодавців.
Станом на 01.07.2019 року в центрі зайнятості нараховувалось 48 вакансій. Навантаження на одне робоче місце складає майже 11 чоловік.
Щорічно центром зайнятості проводиться активна робота по організації та проведенню громадських робіт на території Широківської громади. Протягом січня-червня 2019 року було укладено 3 угоди на 10 робочих місць з виконавчим комітетом Широківської селищної ради.
Фактично 15 осіб з числа безробітних Широківської селищної ради прийняли участь за видами робіт:
-ліквідація снігових заметів, посипка тротуарів;
-інформування населення про субсидії;
-благоустрій території смт Широке;
Фінансування таких робіт в І півріччі 2019 року здійснювалося пропорційно рівними частинами за рахунок коштів ОТГ та Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття50 на 50% та 60 на 40%.
Так, за рахунок коштів місцевого бюджету в звітному періоді профінансовано проведення громадських робіт на суму 45,5 тис грн. та за рахунок коштів Фонду – 35,5 тис.грн.
Профорієнтаційними послугами було охоплено 1091 безробітний. Серед незайнятого населення було проведено 98 профінформаційних заходів (4 ярмарки та 8 міні-ярмарок вакансій та ін.) в яких взяли участь 1048 осіб. За результатами профорієнтаційної роботи 262 особи були працевлаштовані, 92 - направлені на професійне навчання. Активними послугами були охоплені всі безробітні, які перебувають на обліку у центрі зайнятості.
Протягом І півріччя 2019 року послугами Широківської районної філії скористалися 2 учасників АТО (мешканці громади).
В цілому ситуація на ринку праці не покращується. Кількість звернень до філії щоденно зростає. З початку 2018 року до ЦЗ звертається категорія шукачів роботи, які вперше користуються послугами служби зайнятості або ж перебували на обліку багато років назад і не мають страхового стажу за останні роки проживають за межами Широківського району. Дана категорія не зацікавлена в пошуку роботи, мета звернення таких клієнтів - оформлення державних виплат, а останнім часом субсидії.
Якість та кількість вакансій покращилась за рахунок співпраці з підприємствами м.Кривого Рогу. Станом на 01.07.2019 року кількість вакансій зареєстрованих в центрі зайнятості становить 48. Актуальною проблемою на сьогодні залишається дефіцит професіоналів на ринку праці.
Найбільшим попитом користуються продавці продовольчих товарів та водії автотранспортних засобів.
В умовах загострення ситуації на ринку праці, зменшення попиту на робочу силу, центром зайнятості постійно проводиться інформаційно-роз’яснювальна робота, виїзні акції до старостинських округів громади, дні відкритих дверей як з роботодавцями так і з працівниками підприємств, установ та організацій.
2.7.Доходи населення та заробітна плата
Серед основних чинників зростання добробуту населення є збільшення розміру грошових доходів, зокрема, заробітної плати як основного їх джерела, що, у свою чергу, впливає на відтворення робочої сили, розвиток виробництва та розв’язання соціально-економічних проблем.
За матеріалами вибіркового обстеження з питань економічної активності підприємств та установ громади очікувана середньомісячна заробітна плата по селищній раді за січень – червень 2018 року становить 8000,0 грн.
На підприємствах, установах, організаціях громади усіх форм власності станом на 01 липня 2019 року заборгованість із виплати заробітної плати відсутня.
Пріоритетними напрямами у сфері пенсійного забезпечення у звітному періоді було покращення якості обслуговування громадян, надання послуг, удосконалення технологій адміністрування пенсійної системи, впровадження нових стандартів обслуговування громадян за принципом «єдиного вікна», вдосконалення системи управління фінансовими ресурсами, забезпечення прозорості та відкритості діяльності Пенсійного фонду.
Чисельність пенсіонерів по Широківської селищної ради станом на 01.07.2019 року становить 4,9 тис.осіб (37,1 % від чисельності населення громади).
Середній розмір призначених пенсій у громаді (за всіма законами, разом з цільовою грошовою допомогою, з урахуванням індексації та державної адресної допомоги) складає 2907,0 грн.
Виплата пенсій здійснювалась в повному обсязі та у визначені терміни через банківські установи та поштові відділення.
2.8. Соціальний захист населення
Відділ соціального захисту населення виконавчого комітету Широківської селищної ради забезпечує на території Широківської селищної ради реалізацію державної політики з питань соціальної підтримки та надання соціальних послуг вразливим верствам населення, зокрема учасникам антитерористичної операції, сім’ям та особам, які перебувають у складних життєвих обставинах, малозабезпеченим, внутрішньо переміщеним особам, іншим категоріям осіб.
З метою підтримки та соціального захисту окремих категорій громадян, що зареєстровані та проживають на території Широківської селищної ради рішенням Широківської селищної ради від 26 жовтня 2018 року №330-16/VII затверджено Програму соціального захисту окремих категорій громадян Широківської селищної ради на 2019 - 2020 роки (зі змінами), (далі - Програма).
На фінансування заходів цієї Програми в першому півріччі 2019 року передбачені кошти в сумі 894,4 тис. грн, фактично використані в сумі 894,4 тис. грн.
Фінансування видатків протягом звітного періоду по Програмі спрямовувалися:
- на надання соціальних послуг громадянам похилого віку, інвалідам, хворим, які не здатні до самообслуговування шляхом співфінансування на утримання Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Широківського району в сумі 399,0 тис.грн.;
- на здійснення соціальної роботи з вразливими категоріями населення шляхом співфінансування на утриманняКЗ «Широківський районний центр СССДМ» Широківської районної ради в сумі 130,6 тис.грн.;
- на виплату компенсації фізичним особам за надання на території Широківської селищної ради соціальних послуг за місцем проживання громадян, які не здатні до самообслуговування у зв’язку з похилим віком, хворобою, інвалідністю в сумі 32,8 тис. грн (субвенція управлінню соціального захисту населення райдержадміністрації);
- на проведення видатків з надання щомісячної стипендії 90-то річним громадянам селищної ради 2,0тис.грн. (субвенція управлінню соціального захисту населення райдержадміністрації);
- на надання пільг окремим категоріям громадян з оплати послуг зв’язку 3,0 тис.грн. (субвенція управлінню соціального захисту населення райдержадміністрації);
- на надання матеріальної допомоги громадянам селищної ради. У межах заходів, передбачених даною Програмою фактично в першому півріччі поточного року матеріальну допомогу отримали 133 громадянина на суму 327,0 тис.грн. з них виділено коштів в сумі:
- 245,0 тис. грн. на лікування (71 громадянин);
- 14,0 тис.грн. на здійснення поховання осіб, які на день смерті не працювали, не були зареєстровані в центрі зайнятості, як безробітні та не одержували пенсію (7 громадян);
- 68,0 тис.грн. постраждалим від стихійного лиха (підтоплення) з них: 26 тис. грн. – 13 мешканцям смт Широке;42 тис.грн. – 42 мешканцям с. Шестірня та с. Ганнівка.
З обласного бюджету бюджетам міст, районів та об’єднаних територіальних громад на виконання доручень виборців депутатом обласної ради Шепіловим М.В. через Широківську селищну раду надана матеріальна допомога 37 громадянам різної категорії в сумі 145,0 тис.грн.
З метою покращення обслуговування населення Широківською селищною радою здійснюється прийом документів на призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсацій, пільг та житлової субсидії.Станом на 01 липня 2019 року від громадян прийнято 309 заяв з необхідними документами для призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсацій та пільг, 554 заяви для призначення житлової субсидії.
Протягом звітного періоду до Широківської селищної ради звернулося77громадян для реєстрації місця проживання,202 –для зняття з реєстрації місця проживання (в тому числі померлі - 108 чол.),2541 чол.– для отримання довідок про склад сім’ї.
2.9. Розвиток внутрішньої торгівлі та сфери послуг
Станом на 01.07.2019 року на споживчому ринку Широківської селищної ради функціонує 109 магазинів, 16 кіосків та 6 об’єктів ресторанного господарства.
Мережу фірмових магазинів на території Широківської селищної ради представляють 5 кіосків ТОВ «Зеленодольський хлібокомбінат» (хлібобулочні вироби), 3 кіоски «Салтівські ковбаси» та 1 кіоск «Єрмолинські напівфабрикати», 2 магазини з продажу змішаної групи товарів «Аврора» та «Копійочка», кондитерський магазин «Вацак», 1 магазин з продажу електротоварів «Електроімпульс», 2 кав’ярні, кафе «SV». Завдяки розширенню мережі закладів торгівлі створено 40 додаткових робочих місць.
У 9 населених пунктах селищної ради із 16 відсутні, або не здійснюється торгівля у стаціонарних об’єктах.
Виїзна торгівля у громаді відсутня. Мешканці населених пунктів с.Кошове, с.Весела Дача, с.Оленівка, с.Григорівка, с. Одраднє, с.Новоукраїнка, с.Надія, с.Спаське та с.Подидар (населення 714 чол.), в яких відсутні стаціонарні об'єкти торгівлі, обслуговуються в сусідніх населених пунктах до яких відстань від 1 до 8 км.
На території смт Широке для організації роздрібної торгівлі працює «Широківський ринок», за спеціалізацією – змішаний, на якому постійно реалізуються соціально-значущі продукти харчування: м’ясо, молоко, молокопродукти, овочі, фрукти та ін. На території ринку відкрито міні - пекарню по виробництву хліба та хлібобулочних виробів на 7 робочих місць.
Для насичення споживчого ринку товарами вітчизняного виробництва, задоволення попиту населення в сільськогосподарській продукції проведено 5 ярмарок.
Станом на 01.07.2019 року на території Широківської селищної ради діє 48 суб’єктів господарювання, які надають платні послуги населенню, у тому числі ТОВ «Ритуал+» надає послуги з поховання, колективне виробничо-комерційне підприємство «Побут» яке надає жителям району чотири види побутових послуг (перукарські, пошив та ремонт одягу, ремонт взуття, прання білизни).
2.10.Транспорт, транспортна інфраструктура та зв’язок
Потреби населення Широківської селищної ради в пасажирських перевезеннях в I півріччі 2019 року забезпечували: ТОВ «Автотранссервіс», ПАТ «Північтранс», Широківська філія ТОВ «Автотранссервіс» на 9 автобусних маршрутах, у тому числі: 1 – міжміський та 8 – приміських. Також через смт Широке, с.Шестірня та с.Ганівка проходять міжміські маршрути до м.Херсон, м.Берислав, м.Нова Каховка.
Автобусним сполученням охоплено 11 населених пункти громади, що становить 69% до загальної кількості (16). Не забезпечені автотранспортними послугами залишаються жителі 5 сіл (із них у 2 населених пунктах громади відсутнє постійно проживаюче населення – с. Спаське, с. Подидар).
У І півріччі 2019 року відновлено рух на автобусному маршруті № 105 «м.Кривий Ріг – с.Ганнівка», що проходить через населені пункти Широківського району. Проблемним залишається питання перевезення пасажирів у Блаодатнівському старостинському окрузі, у зв’язку з відсутністю рентабельності на 102 маршруті та незадовільним станом дороги перевізники відмовляються брати участь у конкурсі на даний маршрут, який проводить Дніпропетровська облдержадміністрація.
Для задоволення потреб у пасажирських перевезеннях в смт Широке виконавчим комітетом проводилась робота по організації проведення конкурсу на маршрут №1 від магазину «Світанок» до лісництва. Було тричі оголошено конкурс для визначення перевізника на даному маршруті, нажаль, жодної пропозиції під час проведення конкурсу не було надано.
Загальна протяжність автодоріг комунальної власності складає – 182,9 км, в тому числі з твердим покриттям – 114,45 км та грунтова – 68,0 км.
Завдяки тісній співпраці Широківського селищного голови з ПРАТ «ІНГЗК» протягом І півріччя 2019 року проведено підсипку та планування автодоріг щебенем з грейдеруванням. Всього за звітний період підсипано 2,3 км доріг (984 тон щебня).
Окрім ремонту доріг комбінат забезпечує безкоштовне перевезення своїх працівників, які проживають в населених пунктах Широківської селищної ради (смт Широке, с.Шестірня, с.Новокурське, с. Ганнівка, с. Заградівка), створює умови для покращення життя в населених пунктах, де проживають працівники комбінату.
Філією «Широківський райавтодор» у звітному періоді проводилися роботи в смт Широке по ямковому ремонту дороги державногота регіонального значення Т0447 (1092 м2 на суму 731,0 тис..грн).
На території громади послуги телефонного провідного зв’язку надає ПАТ «Укртелеком». Черга на встановлення телефонів відсутня. Послугами мережі Інтернет надають ПАТ «Укртелеком» - лише в смт Широке, ФОП Халік, ФОП «Турбаєвський», ТОВ «Інтертелеком» та оператори мобільного зв’язку.
Зменшення абонентів філії акціонерного товариства «Укртелеком» пов’язане з тим, що останнім часом досить частими випадками є викрадання кабелю телефонних ліній, що є причиною відсутності тривалого часу телефонного зв’язку, Інтернету у споживачів. У свою чергу, на ринку зв’язку з’являються більш вигідні умови спілкування мобільних операторів від фіксованого телефонного зв’язку за меншу плату. Практично на усій території мешканці громади мають можливість отримувати послуги мобільного зв’язку популярних операторів.
Для створення зручних умов обслуговування та підвищення якості надання поштових послуг у Широківській селищній раді функціонує 3 стаціонарних відділення поштового зв’язку та 1 пересувне відділення, яке обслуговує с. Дачне.
Об’єкти поштового зв’язку надають поштові, фінансові, рекламні послуги, а саме: виплата пенсій, приймання передплати та доставка періодичних друкованих видань, приймання комунальних платежів, платежів по кредитних договорах банків Ощадбанк, Аваль, Приватбанк та Укрсиббанк.
2.11.Розвиток інфраструктури території
УI півріччі 2019 року Дніпропетровською облдержадміністрацією погодженопроектну заявку, якабуде реалізована Широківською селищною радою за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на формування інфраструктури об’єднаних територіальних громад, а саме на нове будівництво мережі водопостачання в с. Благодатне на суму 2465,935 тис.грн. (субвенція на формування інфраструктури об’єднаних територіальних громад 2451,0 тис.грн. та співфінансування з місцевого бюджету - 14,935 тис.грн.). Протяжність водопроводу орієнтовно складатиме 5000,0 м.
Департаментом капітального будівництва Дніпропетровської облдержадміністрації проведенні роботи по проекту «Будівництво амбулаторії на 1-2 лікаря без житла, за адресою:Дніпропетровська область, Широківський район, в с.Шестірня, вул. Українська, 62» в сумі – 4649,6 тис.грн.(в 2018 році виготовлено проектну документацію та розпочато роботи по об’єкту на суму 2510,7 тис.грн.). Наразі по даному об’єкту завершені роботи по будівництву амбулаторії (збір металоконструкцій, монтажні та утеплювальні роботи), створено зелену зону відпочинку зі зручними лавками, де люди зможуть перепочити й поспілкуватися. Буде працювати міні-лабораторія, планується робота денного стаціонару, в кабінети якого завезено меблі та сучасну медичну апаратуру, для людей з обмеженими фізичними можливостями побудований пандус та душова кабіна з туалетом.
Завдяки тісній співпраці та підтримці ПРАТ «ІНГЗК» проводиться підсипка та планування автодоріг щебенем та грейдерування Всього за звітний період підсипано 2,3 км доріг (984 тон).
Наявність у громадах генеральних планів, що відповідають дійсності – це одна з умов їхнього сталого розвитку. Широківською селищною радою в І півріччі 2019 року за рахунок коштів місцевого бюджету профінансовано розробку документації із землеустроюна суму 6,5 тис.грн.
3.Екологічна та енергетична безпека
3.1. Енергоефективність та енергозбереження
Питання економного використання паливно-енергетичних ресурсів в бюджетній сфері, житлово-комунальному господарстві, інших сферах життєдіяльності Широківської селищної ради, заміщення газу альтернативними видами палива та державної підтримки енергоефективних заходів на сьогодні є надзвичайно важливими.
Станом на 01.07.2019 року були проведені такі енергозберігаючі заходи:
- за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам по проекту «Капітальний ремонт будівлі КЗ «Широківський заклад дошкільної освіти №6» Широківської селищної ради отримано субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій в сумі 1361,0 тис.грн.За вказані кошти буде замінено вікна на енергозберігаючі, двері та утеплено фасад і цоколь будівлі. Станом на 01.07.2019 року по проекту виготовлено і затверджено проектну документацію та отримано експертний звіт на суму 1380,97507 тис.грн., фактично використано кошти в сумі 83,785 тис.грн., а саме на проектні роботи – 74,065 тис.грн. (державний бюджет) та експертизу проекту - 9,720 тис.грн. (місцевий бюджет). Наразі проводиться тендерна процедура, триває прийом пропозицій.
- за рахунок субвенції з обласного бюджету на виконання доручень виборців придбано та встановлено 8 металопластикових вікон – 53,5 тис.грн. (КЗ «Широківська школа №1» - 7 вікон і КЗ «Широківська школа №2» - 1 вікно) та оновлено матеріальну базу загальноосвітніх закладів громади – 36,5 тис.грн.
- за кошти місцевого бюджету:
- в закладах культури громади було проведено ремонтні роботи на загальну суму 70,0 тис. грн.;
- проведено поточні ремонти та заходи з підготовки до осінньо-зимового періоду освітніх закладів:
- 6-ти закладів загальної середньої освіти громади на суму – 119,85 тис.грн. (заміна насосу для котельні КЗ «Благодатнівська школа ЗСО» - 20,0 тис.грн., налагодження, ремонт та технічне обслуговування газового обладнання – 25,2 тис.грн. та придбання матеріалів для поточних ремонтів установ та підготовки до зими);
- 4-х дитячих дошкільних закладів громади на суму – 105,929 тис.грн. (ремонт кімнат Широківського ЗДО №4 - 57,9 тис.грн., ремонт покрівлі Широківського ЗДО №6 – 1,7 тис.грн. та придбання матеріалів для поточних ремонтів установ та підготовки до зими).
- за рахунок спонсорських коштів:
- встановлено 1 металопластикове вікно в КЗ «Широківська школа №1 загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів» на суму 8,3 тис.грн.;
- комунальним підприємством "Фрунзенське ЖКП" проводилось подрібнення обрізаного гілля, яке було безоплатно надано соціально-незахищеним громадянам для опалення помешкань (11 чоловік). Витрати склали 21,3 тис.грн.;
Виконавчим комітетом Широківської селищної ради спільно з інвестором у 2019 році планується переведення котельні Шестірнянської школи на альтернативні види палива (пелети) за кошти інвестора.
Для розвитку альтернативної енергетики проводитися робота по проектах «Будівництво «Сонячна електростанція» (об’єкт альтернативної енергетики з використання сонячної енергії) на території Широківської селищної ради (ОТГ) (3 проекти в межах смт Широке та 1 проект біля с.Шестірня).
Підрядниками змонтовано стовпи під панелі та сонячні панелі, підключено електричні кабелі, вже готові 7 трансформаторних підстанцій.Майже 22 тис. сонячних панелей займуть площу в 21,0 га землі, яка була в занедбаному стані. Під час проектування було враховано знаходження поблизу археологічної цінності – давнього кургану, тому ділянка під забудову має нестандартну конфігурацію.Потужність майбутньої СЕС – 7 МВт на годину, цього вистачить, аби забезпечити електроенергією 7 тис. домівок. Завдяки цьому проекту буде забезпечено додаткові надходження орендної плати до селищного бюджету, робочі місця (електростанцію обслуговуватимуть від 15 до 20 робітників: оператори, електрики та охоронці).
Також розпочато та тривають роботи ще по одному проекту смт Широке (змонтовано стовпи під панелі, наразі триває монтаж сонячних панелей) .
3.2. Охорона навколишнього природного середовища
Відповідно до рішення від 01 липня 2016 року №156-9/VII Широківською селищною радою прийнята комплексна програма забезпечення екологічної безпеки території селищної ради на 2016-2018 роки. На виконання заходів цієї програми в І півріччі 2019 року використано 2,5 тис.грн. Кошти використано для аналітичного дослідження хімічного складу ґрунтів.
Останнім часом в населених пунктах Широківської селищної ради значно активізувалися процеси підтоплення територій, що негативно позначається на стані довкілля, соціально-економічних умовах життєдіяльності мешканців громади. Незадовільний стан природних дренажних систем (замулення річки Бакаєць, засипання балок), весняні паводки та значні опади завдають великих збитків населенню. Склалися несприятливі, а інколи і небезпечні для життя людей умови (просади, деформація споруд, будівель, підземних мереж, заболочування). На довгий час затоплюються городи, підвали, підсобні приміщення та будинки. Так, з 25 травня по 06 червня 2019 року в смт Широке та селах Ганнівка та Шестірня у зв’язку різкого спаду води з полів в результаті сильних ливневих дощів склалась надзвичайна ситуація згідно Державного класифікатора надзвичайних ситуацій ДК-019-2010 природного характеру об’єктового рівня. Подібні надзвичайні ситуації відбуваються постійно під час великих злив, оскільки пропускна здатність та замуленість річки Бакаєць не дає можливості швидкому відтоку паводкових вод, що приводить до підтоплення домоволодінь.
Проведено обстеження усіх домогосподарств, які постраждали від підтоплення. Це близько 300 домогосподарств смт Широке, із них затоплено 50 будинків та близько 60 городів сіл Ганнівка та Шестірня. Мешканці зазнали великих матеріальних збитків, знищена городина, в результаті затоплення будинків знищено меблі, побутова техніка.
Для ліквідації стихійного лиха цілодобово проводилася відкачка води із затоплених будинків та дворів. Витрати склали 70,0 тис.грн. З селищного матеріального резерву виділено 2 мотопомпи, 345 л паливно-мастильних матеріалів. З районного матеріального резерву надано допомогу 400 л дизпалива.
Станом на 01.07.2019 року з селищного бюджету виплачено матеріальну допомогу постраждалим від стихійного лиха в сумі 68,0 тис.грн., з них: 26 тис.грн. – 13 мешканцям смт Широке;42 тис.грн. – 42 мешканцям с. Шестірня та с. Ганнівка.
Планується виділення коштів з резервного фонду бюджету ОТГ в сумі 70,0 тис.грн. при наданні постраждалими всіх необхідних документів згідно вимог чинного законодавства.
Оперативно відгукнувся на прохання про допомогу ПРАТ «ІНГЗК». Населенню в яких було підтоплені будинки (35 домоволодінь) було надано будівельні матеріали,
а саме: дошка, брус, плити ОSB, лінолеум, ламінат, цемент, пісок, щебінь, шпалери, фарба. Наразі продовжується робота по наданню допомоги населенню.
Народним депутатом України Дмитром Шпеновим надано допомогу мешканцям смт Широке, які постраждали внаслідок підтоплення в сумі 60,0 тис.грн. (22 громадянам).
Поліпшення ситуації з підтопленням населених пунктів Широківської селищної ради можливе лише за умови попередження і усунення причин (техногенних чинників) підтоплення. Так у 2017 році за кошти обласного бюджету виготовлено проектну документацію та отримано експертний звіт щодо розгляду кошторисної частини проектної документації по робочому проекту «Захист від підтоплення смт Широке шляхом розчищення р.Бакаєць Широківського району Дніпропетровської області - капітальний ремонт» кошторисна вартість якого складає більше 30,0 млн.грн. (проектом передбачено виконання заходів для захисту від підтоплення і затоплення грунтовими водами житлової забудови вздовж р. Бакаєць в смт Широке; розчищення від замулення русла, поліпшення дренуючої здатності, відновлення кріплення русла, що перетинає паркову зону плитами, устрій трубчатого переїзду, будівництво експлуатаційної дороги з влаштуванням огорожі вздовж неї облаштування пішохідних мостів).
Відсутність таких значних коштів у бюджеті селищної ради для реалізації проектів та малі надходження від екологічного податку, для виконання робіт по Проекту необхідне залучення додаткового фінансування.
3.3. Захист населення і територій від надзвичайних ситуацій
Основним напрямком діяльності щодо створення гарантій життєдіяльності людини, захисту населення і території від надзвичайної ситуації залишається забезпечення комплексного роз’яснення проблем захисту населення і території в інтересах безпеки окремої людини, суспільства, збереження національного надбання і довкілля та створення необхідних передумов для розвитку громади.
На виконання заходів Програми захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, забезпечення пожежної безпеки на 2018-2020 роки заплановані кошти у сумі 25 тис.грн, на цей час кошти не використані.
Протягом першого півріччя 2019 року для придбання ресурсів в селищний матеріальний резерв було виділено коштів на суму 30,0 тис грн. на придбання дизпалива та бензину.
На запобігання та ліквідацію наслідків надзвичайних ситуацій з селищного матеріального резерву були використані наступні ресурси:
Використання ресурсів селищного матеріального резерву проводяться на підставі протокольних рішень селищної комісії з питань ТЕБ та НС та розпорядження селищного голови (всього проведено 12 засідань).
Станом на 01.07.2019 року селищний матеріальний резерв налічує наступні ресурси: дизпаливо-800 літрів, 8-ми хвильовий шифер - 74 шт., цвяхи – 4,0 кг,
лист оцинкований - 7 шт.,брус дерев’яний - 10 шт.
3.4. Розвиток житлово-комунального господарства
Для ощадливого використання паливно-енергетичних ресурсів, заміщення газу альтернативними видами палива у 2017 році інвестором «ТОВ «Теплоінвест» встановлено 3 модульні пелетні котельні та переведено Широківську СЗШ №1 з газу на опалення альтернативними видами палива (пелети), всього обслуговується 7 установ розташованих на території Широківської селищної ради. Установами Широківської селищної ради станом на 01.07.2019 року використано – 772,0 Гкал на суму 1828,6 тис.грн.
За кошти місцевого бюджету в I півріччі 2019 року було здійснено роботу щодо покращення матеріально-технічної бази комунальних закладів громади, а саме проведені поточні та косметичні ремонти та проведено ряд заходів щодо підготовки даних закладів до роботи в новому навчальному та осінньо-зимовому періоді 2018/2019 року на суму 295,8 тис. грн.
На виконання програми благоустрою Широківської селищної ради (рішення від 27 вересня 2018 року №306-15/VII) з метою забезпечення утримання територій населених пунктів громади в належному стані та забезпечення чистоти і порядку здійснювалися заходи за рахунок коштів місцевого бюджету на суму - 800,4 тис.грн.,з них:
на організацію та проведення громадських робіт – 167,4 тис.грн.;
оплата за електроенергію по вуличному освітленню – 217,0 тис.грн.;
на організацію поховання одиноких громадян – 2,8 тис.грн.;
інші видатки по організації благоустрою населених пунктів – 413,2 тис.грн. (а саме на оплату послуг по зимовому утриманню автодоріг, прибиранню сміття, покосу трави, благоустрою кладовищ та впорядкування стихійних сміттєзвалищ, роботи по ліквідації наслідків підтоплення та інші).
На виконання програми відшкодування різниці в тарифах на житлово-комунальні послуги КП «Фрунзенське ЖКП» (рішення від 27 лютого 2019 року №409-21/VII) в I півріччі 2019 року профінансовано 300,0 тис.грн. (для погашення заборгованості за водопостачання перед КП «Кривбасводоканал»).
Також комунальним підприємством «Фрунзенське ЖКП» проводилось подрібнення обрізаного гілля, яке було безоплатно надано соціально-незахищеним громадянам для опалення помешкань (12 чоловік). Витрати склали 21,3 тис.грн.;
Житловий фонд в смт Широке обслуговується комунальним підприємством «Фрунзенське ЖКП» в кількості 54 багатоповерхових будинків.
Із 54 багатоквартирних будинків: 7 мають будинкові лічильники, 47 будинків мають квартирні лічильники обліку води.
Житловий фонд в смт Широке потребує здійснення капітального ремонту з використанням енергоефективних заходів, а саме: утеплення фасадів, заміни покрівлі, установки дверей та вікон у під’їздах та інше. Здійснення заміни водопровідної та каналізаційної мережі.
4.Розвиток людського капіталу
4.1. Освіта
У Широківській селищній раді станом на 01.07.2019 року функціонує:
- 6 закладів загальної середньої освіти (кількість дітей від 6 до 17 років – 1416 чол.). У двох закладах громади організовано навчання за екстернатною формою навчання;
- 4 заклади дошкільної освіти, які відвідують 385 дітей та 30 дітей записані до електронної черги на наступний рік;
-2 позашкільних навчальних заклади: комунальний заклад «Центр дитячої творчості» та Дитячо-юнацька спортивна школа, які відвідали 555 дітей.
В кожному навчальному закладі сформовано банк учнів, у тому числі дітей-інвалідів та дітей, які потребують корекції фізичного та розумового розвитку. Для 17 дітей–інвалідів забезпечено навчання в закладах освіти громади.
За довідками лікарсько-консультаційної комісії 6 дітей організовано навчання за індивідуальною формою.
За I півріччя 2019 року із загального фонду на фінансування закладів освіти спрямовано 27184,9 тис.грн. З них на утримання дошкільних закладів освіти витрачено – 5462,2 тис.грн., загальноосвітніх шкіл – 19170,6 тис.грн., центру дитячої творчості – 814,9 тис.грн., дитячо-юнацької спортивної школи витрачено – 615,8 тис.грн., інших закладів освіти – 1121,4 тис.грн.
З метою створення оптимальних умов для навчання та виховання дітей проводиться наступна робота:
- в громаді забезпечується стовідсоткове безкоштовне підвезення 114 учасників навчально – виховного процесу у сільській місцевості до місця навчання і роботи та у зворотному напрямку (5 автобусами);
- усі загальноосвітні навчальні заклади забезпечені комп’ютерною технікою - 8 комп’ютерних класів, в яких налічується 96 комп’ютерів. Однак, існує потреба заміни
застарілої комп’ютерної техніки, на нову сучасну. Кожен навчальний заклад має власний Веб-сайт та автоматизовану систему управління навчальним процесом за допомогою програми «Курс: Школа».
- у освітньому процесі використовуються сучасні мультимедійні комплекси. Мультимедійними проекторами забезпечені всі школи громади (25 штук), а інтерактивними дошками: КЗ "Широківська школа №1 ЗСО" (3 од.) та КЗ «Шестірнянська школа ЗСО» (1 од.);
Триває робота по реформуванню загальної середньої освіти, головною метою якої є створення Нової української школи, осередку знань і можливостей для самореалізації та всебічного розвитку кожної дитини. Однією із складових Нової української школи є створення багатофункціональних просторів, що сприяють різним формам роботи, мотивують до навчання.
На 2019 рік, як і в попередньому році у державному бюджеті передбачені кошти на обладнання перших класів Нової української школи. В І півріччі 2019 року отримано кошти:
- на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» - всього при плані 520,9 тис.грн. (субвенція з державного бюджету – 440,3 тис.грн. та співфінансування з місцевого бюджету - 80,6 тис.грн.), касові видатки станом на 01.07.2019 року складають 198,9 тис.грн. (кошти державного бюджету - 150,48 тис.грн. та співфінансування з місцевого бюджету – 48,4 тис.грн.). Придбано 6-ть комплектів сучасних меблів для 6 шкіл громади (179 одиниць: парта та стілець).
-за рахунок залишків коштів освітньої субвенції минулих років передбачено придбання 2 комп’ютерних класів по одному для Широківської школи №1 ЗСО та Широківської школи №2 ЗСО на загальну суму 524,4 тис. грн. На цей час тривають тендерні процедури.
Також за рахунок коштів державного бюджету по проекту«Капітальний ремонт будівлі КЗ «Широківський заклад дошкільної освіти №6» Широківської селищної ради отримано субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій в сумі
1361,0 тис.грн.За вказані кошти буде замінено вікна на енергозберігаючі, двері та утеплено фасад та цоколь будівлі. Станом на 01.07.2019 року по проекту виготовлено і затверджено проектну документацію та отримано експертний звіт на суму 1380,97507 тис.грн., фактично використано кошти в сумі 83,785 тис.грн., а саме на проектні роботи – 74,065 тис.грн. (державний бюджет) та експертизу проекту - 9,720 тис.грн. (місцевий бюджет). Наразі проводиться тендерна процедура, триває прийом пропозицій.
Кошти субвенції з обласного бюджету були спрямовані на:
-виконання доручень виборців депутатами обласної ради у I півріччі 2019 року закладам освіти громади в сумі 140,0 тис.грн.(Шепілов М.В.), а саме придбано для:
- КЗ «Широківська школа №1 загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів» – 70,0 тис.грн.(шкільна дошка – 1,9 тис. грн.; металопластикові вікна (7 шт.) – 50,0 тис.грн., ноутбук – 10,0 тис. грн., лінолеум для покриття – 8,1 тис.грн.);
- КЗ «Широківська школа №2 загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів»- 30,0 тис. грн. (лінолеум для покриття - 10,0 тис. грн., шкільні меблі – 8,1 тис. грн., металопластикове вікно – 3,5 тис.грн., жалюзі - 3,8 тис. грн., колонки до комп’ютера – 1,1тис. грн. та класні дошки (3 шт.) – 3,5 тис. грн.);
-КЗ «Шестірнянська школа загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів»– 10,0 тис. грн. (комп’ютер).;
- КЗ «Центр дитячої творчості» – 20,0 тис. грн. (муфельна піч);
- КЗ «Широківський заклад дошкільної освіти №6» - 10,0 тис. грн. (меблі).
За кошти місцевого бюджету:
- проведено поточні ремонти та заходи з підготовки до осінньо-зимового періоду:
- 6-ти закладів загальної середньої освіти громади на суму – 119,85 тис. грн. (заміна насосу для котельні КЗ «Благодатнівська школа ЗСО» - 20,0 тис. грн., налагодження, ремонт та технічне обслуговування газового обладнання – 25,2 тис. грн. та придбання матеріалів для поточних ремонтів установ та підготовки до зими);
- 4-х дитячих дошкільних закладів громади на суму 105,929 тис. грн. (ремонт кімнат Широківського ЗДО №4 - 57,9 тис. грн., ремонт покрівлі Широківського ЗДО №6 – 1,7 тис. грн. та придбання матеріалів для поточних ремонтів установ та підготовки до зими).
За рахунок спонсорських коштів:
встановлено 1 металопластикове вікно в КЗ «Широківська школа №1 загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів» на суму 8,3 тис. грн.;
За рахунок угоди про співпрацю в рамках соціально-економічного партнерства Широківської селищної ради з ПРАТ «ІНГЗК» станом на 01.07.2019 року обдаровані діти 6-и шкіл Широківської селищної ради отримали путівки у морський табір «Альбатрос» на суму 222,0 тис. грн. (30 дітей).
4.2. Охорона здоров’я
З метою забезпечення рівня доступності населення до медичних послуг та ефективного їх обслуговування на території селищної ради функціонують:
комунальний заклад «Широківська центральна районна лікарня» Дніпропетровської обласної ради» та комунальний заклад «Широківський центр первинної медико-санітарної допомоги» (установи, які розташовані на території громади, це: Широківська амбулаторія, Шестірнянська амбулаторія, Благодатнівська амбулаторія, Дачнівський ФП, Новокурський ФП.
За рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів, спрямованих на розвиток системи охорони здоров’я у сільській місцевостіта з метою зміцнення матеріально-технічної бази підрозділів охорони здоров’я придбано автотранспорт для амбулаторії в с. Шестірня в кількості 1шт. вартістю – 479,45 тис. грн..
За кошти обласного бюджетув 2018 році виготовлено проектно-кошторисну документацію та завершуються роботи по проекту «Будівництво амбулаторії на 1-2 лікаря без житла, за адресою:Дніпропетровська область, Широківський район, в с. Шестірня, вул. Українська, 62» на суму 2510,7 тис. грн. В I півріччі 2019 року проведено роботи на суму 4649,6 тис. грн. Наразі завершені роботи по будівництву амбулаторії (збір металоконструкцій, монтажні та утеплювальні роботи), створено зелену зону відпочинку зі зручними лавками, де люди зможуть перепочити й поспілкуватися. Буде працювати міні-лабораторія, планується робота денного стаціонару, в кабінети якого завезено меблі та сучасну медичну апаратуру, для людей з обмеженими фізичними можливостями побудований пандус та душова кабіна.
За рахунок коштів місцевого бюджету в I півріччі 2019 року проведено фінансування заходів програм селищної ради в сфері охорони здоров’я, а саме:
- розвитку первинної медичної допомоги населенню – при плані 231,2 тис. грн., фактично використано 215,0 тис. грн., або 93,0% (оплата спожитих енергоносіїв – 147,2 тис. грн., безкоштовних рецептів пільговій категорії населення – 40,0 тис. грн. та медикаментів дітям-інвалідам – 27,8 тис. грн. (1 дитина).;
- «Здоров’я населення Широківської об’єднаної громади» - при плані 5250,6 тис. грн., фактично профінансовано 5160,6 тис. грн., або 98,3%. Медична субвенція – 4549,3 тис. грн., за рахунок коштів місцевого бюджету профінансовано 611,3 тис.рн., а саме: видатки на зубопротезування – 35,5 тис. грн.; за спожиті енергоносії – 550,8 тис. грн.; на безоплатну медичну допомогу учасникам АТО – 25,0 тис. грн.).
Відповідно до рішення Дніпропетровської обласної державної адміністрації від 22.02.2019 року №458-16/VII «Про закупівлю енергосервісу та затвердження базових рівнів споживання паливно-енергетичних ресурсів та житлово-комунальних послуг», керівникам бюджетних установ, які перебувають в управлінні Дніпропетровської обласної ради рекомендовано провести закупівлю енергосервісу, шляхом застосування процедури відкритих торгів. За результатами закупівлі визначити виконавця енергосервісу. Рішенням затверджено перелік ЕСКО-об’єктів та базові рівні споживання паливно-енергетичних ресурсів та житлово-комунальних послуг (для КЗ «Широківська центральна районна лікарня» ДОР всього на рік 127,0 Гкал). Станом на 01.07.2019 року в системі «Прозоро» сформовано повідомлення про намір підписання договору з ТОВ «Чернівецькі теплові мережі».
4.3. Підтримка сім’ї, дітей та молоді, захист прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування
Станом на 01 липня 2019 року:
- на обліку органу опіки та піклування виконавчого комітету Широківської селищної ради перебуває: 25 дітей, які залишилися без опіки батьків: 14 малолітніх (від 0 до 13 років) та 11 неповнолітніх (від 14 до 18 років), з них 9 дітей-сиріт та 16 дітей, позбавлених батьківського піклування; 9 осіб, які визнані недієздатними; 1 особа, визнана безвісті відсутньою; 16 сімей (32 дитини), що перебувають в складних життєвих обставинах.
- на обліку Широківської селищної ради перебуває 159 багатодітних сімей, в яких виховується 554 дитини. Протягом звітного періоду на 25 сімей оформлено (або оновлено) картки обліку багатодітної сім’ї.
На території селищної ради функціонує 5 прийомних сімей, в яких виховується 14 дітей та 1 дитячий будинок сімейного типу, де виховується 6 дітей.
Протягом I півріччя 2019 року:
- проведено 25 рейдів в сім’ї, де діти під опікою, 88 рейдів в сім’ї, відносно яких надходили повідомлення щодо необхідності здійснення контролю за вихованням дітей в родині, а також в ті, які знаходяться на обліку як такі, що перебувають у складних життєвих обставинах. За результатами проведених перевірок складено акти обстеження умов проживання, проведено роз’яснювальну роботу з опікунами, батьками неблагополучних сімей;
- проведена робота щодо повернення до навчання дітей, які не приступили до занять в навчальних закладах;
- до 1 лютого зібрано 25 звітів опікунів за минулий рік, в яких вони описують використання дитячих коштів, проходження медогляду та оздоровлення дітей під опікою, збереження майна та житла цієї дитини, якщо таке є.
Згідно з вимогами «Правил опіки і піклування» протягом звітного періоду проведено 6 засідань ради опіки та піклування, на яких були розглянуті питання щодо захисту прав та законних інтересів малолітніх та неповнолітніх дітей, подання від шкіл селищної ради про неналежне ставлення батьків до виховання та навчання своїх дітей (всього 6 питань, 17 дітей). За необхідності матеріали засідань були передані на розгляд до ювенальної превенції Широківського ВП Криворізького ВП ГУНП в Дніпропетровській області для притягнення батьків до адміністративної відповідальності.
Протягом I півріччя 2019 року до Широківського районного суду подано 3 позовні заяви щодо позбавлення батьківських прав громадян, які ухиляються від виконання батьківських обов’язків.
Протягом навчального року всі діти, які перебувають під опікою, отримали безкоштовне харчування в школах та закладах дошкільної освіти, школярі забезпечені шкільною та спортивною формою.
Рішенням виконкому від 27.11.2018 № 307 «Про закріплення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування за підприємствами всіх форм власності на території Широківської селищної ради» діти, що перебувають під опікою, закріплені за підприємствами, організаціями та приватними підприємцями щодо надання матеріальної допомоги.
4.4. Культура
Напрямками діяльності сектору культури, туризму, та спорту виконкому Широківської селищної ради за I півріччя 2019 рокує виконання державної політики в галузі культури, туризму, охорони культурної спадщини, бібліотечної та музейної справ, а також у сфері міжнаціональних відносин, релігії та захисту прав національних меншин України, забезпеченої цільовою комплексною програмою розвитку культури Широківської селищної ради на 2019-2022 роки.
В мережу закладів культури Широківської селищної ради входять 13 установ: 1 будинок культури, 3 сільських клуби філії, 1 публічна бібліотека, 1 дитяча бібліотека, 5 сільських бібліотек філій, 1 комунальний заклад позашкільної освіти (мистецька школа) та народний історико-краєзнавчий музей.
Станом на 01.07.2019 року в секторі культури працює 83 чоловіки. Культурно-освітню діяльність в галузі здійснює 61 чоловік.
Культурно-освітню діяльність в клубних закладах проводять 26 працівників. В клубних закладах працюють 32 клубні формування, з них для дітей 13. В них 570 учасників, з яких 296 дітей. За звітний період було проведено 556 заходів, на яких були присутні 65453 чоловіки. Три колективи мають звання «народний» та два «зразковий».
Учасники художньої самодіяльності та читачі публічної бібліотеки Широківської селищної ради приймали участь в 14 фестивалях та конкурсах різних рівнів (Міжнародних, Всеукраїнських, регіональних, обласних ).
В Широківській селищній раді функціонує 7 бібліотечних закладів. Бібліотечний фонд налічує 67389 екземплярів книг. За звітний період до бібліотеки надійшло 203 примірника книг на суму на суму 50,5 тис. грн.. Поповнення фонду відбулося за рахунок Державної програми «Забезпечення бібліотек українською книговидавничою продукцією».
Книгозабезпеченість на одного читача -11,0 екз., на одного мешканця громади -5,2 екз.. За звітний період бібліотеками надано послуги 5508 читачам. Кількість відвідувань становить 32503 чол., книговидача по бібліотеках склала 68257 екземплярів книг.
Бібліотеки громади брали активну участь у конкурсах і заходах, запропонованих обласними бібліотеками. За підсумками обласного конкурсу «Примножимо славу Придніпров’я» отримали третє місце.
Також в бібліотеках громади продовжують діяти 11 клубів за інтересами, їх членами є понад 120 чоловік.
Всього протягом звітного періоду проведено 139 заходів, з них 68 – для дітей (всього 3275 учасників).
Позашкільну мистецьку освіту для дітей Широківської селищної ради віком від 6 до 16 років здійснює КЗПО «Широківська мистецька школа» .
В КЗПО «Широківська мистецька школа» на 01.07.2019 року навчалося 248 учнів. До структури закладу відносяться також і філії школи, які діють на території інших територіальних громад (Карпівська та Гречаноподівська) і співфінансуються цими громадами.
Широківський народний історико-краєзнавчий музей розташований в 5 залах, фонд музею становить 3233 експонатів. За звітний період було проведено 70 заходів (екскурсії, виставки, майстер класи), які відвідали 1245 чоловік.
Релігійна мережа в Широківської селищної ради представлена 4 віросповідними напрямами, в межах яких діє 10 релігійних громад, справами церкви опікується 11 священнослужителів. Для богослужінь релігійні організації використовують 10 культових та пристосованих під молитовні приміщень. Одна культова споруда будується ( с.Шестірня).
Протестантизм в Широківській селищній раді налічує 3 релігійних громади. Серед яких громада Церкви Адвентисти 7-го дня, Свідки Ієгови, Християни віри євангельської «Віфанія».
Субвенція з обласного бюджету на виконання доручень виборців депутатами обласної ради (Шепілов М.В.) в I півріччі 2019 року була спрямована закладам культури громади в сумі 40,0 тис. грн., в тому числі:
- КЗ «Широківська публічна бібліотека» - 10,0 тис.грн. (фотоапарат);
- Благодатнівський сільський клуб філія – 20,0 тис.грн. (придбання музичної апаратури);
- централізована бухгалтерія сектору культури – 10,0 тис.грн. (ноутбук).
За I півріччя 2019 року із загального фонду на фінансування закладів культури і мистецтва направлено 4608,4 тис. грн., на утримання школи мистецтв – 1311,7 тис. грн., бібліотек – 1118,2 тис. грн., клубних закладів – 1571,5 тис. грн., інших закладів культури – 607,0 тис. грн..
На фінансування програми розвитку культури Широківської селищної ради (рішення від 27.09.2018 №302-15/VII) з селищного бюджету при плані 30,0 тис. грн., фактично виділено 8,2 тис. грн., або 27,3% (на проведення святкових заходів).
Впродовж звітного періоду за кошти Широківської селищної ради було здійснено роботу щодо покращення матеріально-технічної бази окремих установ сектору культури. За рахунок коштів місцевого бюджету проведено ремонтні роботи на суму 70,0 тис. грн., а саме: поточний ремонт порогу КЗПО «Широківська мистецька школа» на суму 55,0 тис.грн., поточні ремонти клубних установ – 11,5 тис. грн., поточні ремонти бібліотек – 3,5 тис.грн.
В рамках договору про соціальне партнерство з ПРАТ «ІНГЗК» буде проведено ремонт центрального входу в Широківський будинок культури та благоустрій прилеглої території,
За рахунок спонсорських коштів модернізовано систему опалення в Благодатнівському сільському клубі філії (установлено 24 електроприлади).
4.5. Фізичне виховання та спорт
Головною метою розроблених в Широківській селищній раді напрямків розвитку фізичної культури і спорту є визначення стратегії розвитку даної галузі в громаді та закладання основ для створення життєздатної системи зміцнення здоров’я населення шляхом об’єднання зусиль всіх установ і організацій, сім’ї, кожного громадянина. Реалізацію зазначених заходів програми у I півріччі 2019 року здійснювався за такими напрямками:
- фізичне виховання, та фізкультурно-оздоровча робота в навчальних закладах;
- фізкультурно-оздоровча робота серед сільського населення;
- спортивна діяльність;
- кадрове забезпечення;
- матеріально-технічне забезпечення;
- фінансове забезпечення;
- медичне забезпечення;
- інформаційно-пропагандистське забезпечення.
Фізкультурно-оздоровчу та спортивно-масову роботу в селищній раді забезпечують: 4 дошкільних заклади, 6 навчальних закладів, 1 дитячо-юнацька спортивна школа, спортивні осередки з футболу, волейболу, шашок та шахів. Усього спортивна база Широківської селищної ради включає: 1 стадіон, 1 футбольне поле, 7 майданчиків з тренажерним обладнанням, 8 спортивних залів.
Охоплення населення всіма видами фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи за звітний період 2700 чоловік. Кількість тренерів, що проводять заняття - 14 чол.
За звітний період було проведено 18 районних спортивно-масових заходів, у яких прийняли участь 646 спортсменів громади та 16 обласних змагань, в яких взяли участь 188 чоловік.
На виконання цільової комплексної програми розвитку фізичної культури та спорту Широківської селищної ради на 2018-2020 роки (рішення від 27.09.2018 №303-15/VII) за рахунок коштів місцевого бюджету при плані 178,6 тис. грн. профінансовано виконання заходів програми на суму 138,2 тис. грн., або 77,4% (утримання стадіону «Колос», придбання кубків та грамот, організація футбольних змагань).
Начальник відділу економічного розвитку
та інвестиційної діяльності О.М.Лохач